Başlıca Türk Süsleme Motiflerimiz Olan Hatai Gruplarından Desen Çizim Örnekleri ve Kenar Bordürleri


1.Şekil : Yazı kenarı süslemelerinde sık simetriyi gösteren üç örnek.
2.Şekil:
1-Yalnız yönlü hatai’lerin kullanıldığı bir düzenleme.
2-Penç ve yönlü hatai’larin kullanıldığı bir düzenleme.
3-Yönlü ve merkezsel hatai’lerin bir arada kullanıldığı, sık simetri tarzı bordür düzenlemesi.
4-Ulama tarzı dört yöne genişleyebilen, ana hatların kilitlendiği bir çizim. 
3.Şekil: 
Değişik şekillerde çizilen yazı kenarı çizim şemaları.Hatların gidiş yönleri ok ve yapraklarla gösterilmitir. Desen 1/4 olup, köşe dönüş noktalarında simetri uygulanmaktadır.

6 thoughts on “Başlıca Türk Süsleme Motiflerimiz Olan Hatai Gruplarından Desen Çizim Örnekleri ve Kenar Bordürleri

  1. merhaba
    bende bir tezhip öğrencisi olarak sitenizi sık ziyaret ediyorum.faydalı anlatımlara yer vermişsiniz teşekkürler.bazen umutsuzluğa düşüyorum yapamıyorum güzel olmuyor gibi.. sizin veya diğer tezhiple ilgili siteleri geziyorum içim açılıyor.teşekkürler tekrar

    • Merhaba Yasemin Hanım; tezhip hayatınızda muvaffakiyetler dilerim. Eğer sizlere yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Umutsuzluktan bahsetmişsiniz dönem dönem yaşanan şeyler bunlar ama eminim güzel şeyler yapıyorsunuzdur. Kolay gelsin.

  2. Merhabalar cümleten bende ufak dan amatörce arastırmalar yapıyorum motifler ile alaki kütüphaneleri gezmeme rahmet arzu ettigim bilgiye ulasamıyorum bu konuda bana yardımcı olmak ısteyen olursa

    veya link verirse sevinirim
    saygılarımla
    önder

    mail=berna.bijuteri@gmail.com

  3. sema hanim ilginizden dolayı tessekür ederim

    bordür işlemeleri diyorsunuz kaliba ?
    bir kac gundur kütüphanelerde bu konularla alakali kitap aradım ama ulasamadim en sonunda
    istanbul (imparatorlugun baskent i adli kitabi aldim
    ve icinde ayasofya camii ve topkapı sarayının resimleri var
    hepsinde farkli bir işcilik var yani demek istedigim su ki

    o dönemlerde kullanilan bordür işlemeleri neler miş ?
    hangi dönem nerede kullanilmis gibi bilgilere ihtiyacim var

  4. Merhaba, dediğiniz bu kaynakları ancak İş Bankasının basmış olduğu Ayasofya ve Topkapı Sarayı konulu kalın ciltli kitaplar şeklinde bulabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla Milenyum Yayın evinde ve İlke Basım Yayın evinde bu kitaplar olabilir.Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

